Ime predmeta: | Temelji managementa |
Semester izvedbe: | 2. semester (pomladni) |
Tip predmeta: | Obvezni |
Kreditne točke: | 6 KT |
Študijski program: | Poslovne vede-UNI |
Primarni jezik izvedbe: | slovenski jezik |
Uvod
Predmet se bo izvajal v slovenskem jeziku in je obvezni predmet, skladno z uradno potrjenim učnim načrtom na dodiplomskem študijskem programu Poslovne vede.
Predpogoji za vključitev v delo pri predmetu
Študentje morajo imeti zadostno znanje slovenskega jezika, da se lahko sporazumevajo s predavatelji ter študenti, da lahko sledijo predavanjem ter da lahko razumejo študijske materiale.
Cilji
- Spoznati in razumeti osnovne managerske koncepte.
- Opisati vpliv zunanjih in notranjih faktorjev na managerske odločitve.
Kompetence
- Pridobiti sposobnost reševanja problemov na osnovi kvalitativnih in kvantitativnih informacij.
- Razviti sposobnost predvidevanja situacij in predvidevanja dogodkov, kakor tudi sposobnost prepoznavanja in interpretacije gospodarskih razmer v danih pogojih.
- Razviti sposobnost sprejemanja odločitev.
- Pridobiti sposobnost samostojnega učenja.
- Razviti sposobnost izražanja idej in oblikovanj argumentov na logičen in usklajen način, tako ustno kot pisno.
- Razviti sposobnost oblikovanja argumentov, ki vodijo h kritičnemu in samokritičnemu razmišljanju.
- Razviti veščine prilagajanja novim razmeram.
- Pridobiti načine, ki olajšajo upoštevanje etičnih načel.
- Pridobiti sposobnost analize poslovnega obnašanja in odločitev ter njihovega vrednotenja z ekonomskega, družbenega in etičnega stališča.
- Razviti sposobnost prenosa znanja v prakso.
- Razviti sposobnost razvoja medosebnih odnosov in timskega dela.
- Spoznati vodstveno funkcijo podjetja in razumeti njene cilje.
- Pridobiti sposobnost razumevanja in uporabe osnovnih managerskih konceptov in principov.
Učni izidi
Ko bo opravil izpit, bo študent razumel delovanje funkcije managementa podjetja.
Vsebina predmeta
- Opredelitev pojma management
- Ravni in vloge managementa
- Sodobni trendi v managementu
- Procesi managementa
- Planiranje - Vodenje s cilji (MBO)
- Organiziranje – Prenova poslovnih procesov (BPR)
- Vodenje – motivacija sodelavcev (teoretični koncepti in praktični pristopi)
- Vodenje – uspešna komunikacija in medkulturna komunikacija
- Vodenje – Situacijsko vodenje
- Kontroliranje – BSC
- Krizni management
Oblike in metode dela
- Razlaga učiteljev
- Pogovor / razprava
- Predstavitve seminarskih nalog
- Projektno delo za zunanjega naročnika
Sistem ocenjevanja in kriteriji
- Preverjanje znanja je sestavljeno iz: seminarske naloge (25% uteži v skupni oceni), ocene sodelovanja pri predmetu (25% uteži) in pisnega izpita (50% uteži).
- Ne glede na izračun z upoštevanjem posameznih uteži, mora biti za skupno pozitivno oceno najprej pozitivna ocena zaključnega izpita.
Obvezna literatura:
- Daft, Richard F. 2021. Management. Cengage Learning.
Priporočena dodatna literatura:
- Berne, Eric. Katero igro igraš. Sinesis, 2012.
- Hofstede, Geert. Culture's consequences. Sage, 2001.
- Trompenaars, Fons; Hampden-Turner, C.. Riding the waves of culture. Nicholas Brealey, 1997.
- Blanchard, Kenneth; Johnson, Spencer. Enominutni vodja. Taxus, 1994.
- Hersey, Paul. The situational leader. Warner books, 1985.
- Kaplan, Robert S.; Norton, David P.. The balanced scorecard. HBR press, 1996.
Govorilne ure
- Pred in po predavanjih
- Po dogovoru