Temelji managementa

Ime predmeta:Temelji managementa
Semester izvedbe:2. semester (pomladni)
Tip predmeta:Obvezni
Kreditne točke:6 KT
Študijski program:Poslovne vede-UNI
Primarni jezik izvedbe:slovenski jezik
Uvod
Predmet se bo izvajal v slovenskem jeziku in je obvezni predmet, skladno z uradno potrjenim učnim načrtom na dodiplomskem študijskem programu Poslovne vede. 
 
Predpogoji za vključitev v delo pri predmetu
Študentje morajo imeti zadostno znanje slovenskega jezika, da se lahko sporazumevajo s predavatelji ter študenti, da lahko sledijo predavanjem ter da lahko razumejo študijske materiale.

Cilji
  • Spoznati in razumeti osnovne managerske koncepte.
  • Opisati vpliv zunanjih in notranjih faktorjev na managerske odločitve.
Kompetence
  • Pridobiti sposobnost reševanja problemov na osnovi kvalitativnih in kvantitativnih informacij.
  • Razviti sposobnost predvidevanja situacij in predvidevanja dogodkov, kakor tudi sposobnost prepoznavanja in interpretacije gospodarskih razmer v danih pogojih.
  • Razviti sposobnost sprejemanja odločitev.
  • Pridobiti sposobnost samostojnega učenja.
  • Razviti sposobnost izražanja idej in oblikovanj argumentov na logičen in usklajen način, tako ustno kot pisno.
  • Razviti sposobnost oblikovanja argumentov, ki vodijo h kritičnemu in samokritičnemu razmišljanju.
  • Razviti veščine prilagajanja novim razmeram.
  • Pridobiti načine, ki olajšajo upoštevanje etičnih načel.
  • Pridobiti sposobnost analize poslovnega obnašanja in odločitev ter njihovega vrednotenja z ekonomskega, družbenega in etičnega stališča.
  • Razviti sposobnost prenosa znanja v prakso.
  • Razviti sposobnost razvoja medosebnih odnosov in timskega dela.
  • Spoznati vodstveno funkcijo podjetja in razumeti njene cilje.
  • Pridobiti sposobnost razumevanja in uporabe osnovnih managerskih konceptov in principov.
Učni izidi
Ko bo opravil izpit, bo študent razumel delovanje funkcije managementa podjetja.

Vsebina predmeta
  • Opredelitev pojma management
  • Ravni in vloge managementa
  • Sodobni trendi v managementu
  • Procesi managementa
  • Planiranje - Vodenje s cilji (MBO)
  • Organiziranje – Prenova poslovnih procesov (BPR)
  • Vodenje – motivacija sodelavcev (teoretični koncepti in praktični pristopi)
  • Vodenje – uspešna komunikacija in medkulturna komunikacija
  • Vodenje – Situacijsko vodenje
  • Kontroliranje – BSC
  • Krizni management
Oblike in metode dela
  • Razlaga učiteljev
  • Pogovor / razprava
  • Predstavitve seminarskih nalog
  • Projektno delo za zunanjega naročnika
Sistem ocenjevanja in kriteriji
  • Preverjanje znanja je sestavljeno iz: seminarske naloge (25% uteži v skupni oceni), ocene sodelovanja pri predmetu (25% uteži) in pisnega izpita (50% uteži).
  • Ne glede na izračun z upoštevanjem posameznih uteži, mora biti za skupno pozitivno oceno najprej pozitivna ocena zaključnega izpita.
 Obvezna literatura:
  • Daft, Richard F. 2021. Management. Cengage Learning.
 Priporočena dodatna literatura:
  • Berne, Eric. Katero igro igraš. Sinesis, 2012.
  • Hofstede, Geert. Culture's consequences. Sage, 2001.
  • Trompenaars, Fons; Hampden-Turner, C.. Riding the waves of culture. Nicholas Brealey, 1997.
  • Blanchard, Kenneth; Johnson, Spencer. Enominutni vodja. Taxus, 1994.
  • Hersey, Paul. The situational leader. Warner books, 1985.
  • Kaplan, Robert S.; Norton, David P.. The balanced scorecard. HBR press, 1996.
Govorilne ure
  • Pred in po predavanjih
  • Po dogovoru

Nosilec predmeta:

Bobek, Vito
Bobek.jpg