Ime predmeta: | Strategija v podjetništvu |
Semester izvedbe: | 5. semester (jesenski) |
Tip predmeta: | Izbirni |
Kreditne točke: | 6 KT |
Študijski program: | Poslovne vede (UNI) |
Primarni jezik izvedbe: | slovenski jezik |
Uvod
Predmet se bo izvajal v slovenskem jeziku in je izbirni predmet, skladno z uradno potrjenim učnim načrtom na dodiplomskem študijskem programu Poslovne vede.
Predpogoji
Študentje morajo imeti zadostno znanje slovenskega jezika, da se lahko sporazumevajo s predavatelji ter študenti, da lahko sledijo predavanjem ter da lahko razumejo študijske materiale.
Cilji
Študente seznaniti s strateškim razmišljanjem, ki ga bodo potrebovali v izvrševanju svojega poklica. To pomeni delovanje v konfliktnem okolju, kjer je na trgu mnogo konkurentov. Gre za svojevrstno igro šaha, kjer je treba predvidevati poteze nasprotnikov in jih nadkriliti.
Kompetence
Študent se bo srečal s problematiko strateškega razmišljanja. Sposoben bo razumevanja konfliktnih situacij, ki jih predpostavlja konkurenčnost.
Vsebina predmeta
- Konflikt: Temelj in podlaga problematike.
- Pojem strategije. Filozofija. Filozofija vojskovanja oz. konkurence na trgu. Strategija kot antilogika.
- Izvor strateške miselnosti. Začetki v zgodovini. Premoč zamenjana s premišljenostjo potez.
- Strategija in taktika.
- Avtorji in njih misli: Sun Tzu, Macchiavelli, Clausewitz, Jomini, Liddel Hart, Aron, Beaufre.
- Podjetništvo in fleksibilnost. Ni nasilja, ni standardnih situacij, ni receptov, ni stalnih pravil.
- Inovativnost. Zamisel, fantazija, prehitevanje, nadkriljevanje.
- Avtorji iz strategije v podjetništvu.
- Sposobnost vplivanja na trg. Ustvarjanje in pridobivanje moralne superiornosti.
- Prodor v javno mnenje. Propaganda. Premišljenost in kreativnost.
Oblike dela
- Frontalna oblika poučevanja
- Samostojno in individualno delo študentov.
Metode (načini) dela
- Razlaga
- Razgovor/debata
- Študij primera
- Reševanje nalog
- Vključevanje gostov in strokovnjakov.
Sistem ocenjevanja in kriterij
Preverjanje znanja je sestavljeno iz dveh elementov: 1) Seminarska naloga; 2) Kolokvij. Vsak h končni oceni prispeva polovico. Za pozitivno oceno je treba zbrati najmanj 51% vseh točk.
Obvezna literatura
- Freedman, Lawrence. 2013. Strategy. A history. Oxford: Oxford University Press.
Dodatna literatura
- Vaupot, Zoran. 2023. Izbrana poglavja managementa: temelji managementa, strateški management, mednarodni management, management sprememb. Učbenik, 1. izdaja. Ljubljana: MLC Fakulteta za management in pravo.
- Sun Tzu. 1996. Umetnost vojne. Ljubljana: Založba Amalietti.
- Lutwak, Edward. 1995. Strategy. The logic of war and peace. The belknap press of Harvard University Press.
- Campbell, David – Stonehouse, George – Houston, Bill. 2004. Business Strategy. An introduction. Oxford. Elsevier Butterworth Heinemann.
- Dimovski, Vlado – Penger, Sandra – Žnidaršič, Jana. 2005. Sodobni management. Ljubljana. Ekonomska fakulteta v ljubljani.
- Pučko, Daniel – Čater, Tomaž – Rejc Buhovac, Adriana. 2006. Strateški management 2. Ljubljana: Ekonomska fakulteta v ljubljani.
Govorilne ure
- Pred in po predavanjih
- Po dogovoru