Ime predmeta: | Odnosi z javnostmi in javno mnenje |
Semester izvedbe: | 2. semester (pomladni) |
Tip predmeta: | Obvezni |
Kreditne točke: | 6 KT |
Študijski program: | Poslovne vede (MAG) |
Primarni jezik izvedbe: | slovenski jezik |
Uvod
Predmet se bo izvajal v slovenskem jeziku in je obvezni predmet skladno z uradno potrjenim učnim načrtom na magistrskem študijskem programu Poslovne vede.
Predpogoji za vključitev v delo pri predmetu
Študentje morajo imeti zadostno znanje slovenskega jezika, da se lahko sporazumevajo s predavatelji ter študenti, da lahko sledijo predavanjem ter da lahko razumejo študijska gradiva.
Cilji
• Razumevanje pomembnosti vloge medijev.
• Znati uporabljati izrazje s področja odnosov z javnostmi.
• Znati uporabljati osnovne PR koncepte, procese in metode za učinkovite PR strategije.
• Znati analizirati in diagnosticirati, načrtovati, uresničevati ter nadzirati odločitve strateškega in taktično-operativnega pomena na področju odnosov z javnostmi in lobiranja.
• Pridobiti sposobnost celovitega razmišljanja.
Kompetence
• Razumeti temeljne kategorije/terminologijo predmeta (pojmi, koncepti, okvirje in orodja), ki ga uporabljajo managerji s področja odnosov z javnostmi.
• Spoznati osnovne kategorije medijev in njihov vpliv na javnost.
• Obvladovanje orodij in instrumentov komuniciranja z javnostmi.
• Razumevanje različne komercialne politike medijev.
• Seznanitev s temeljnimi etičnimi dilemami tega področja.
Učni izidi
Ko bo opravil izpit, bo študent razumel vlogo sodobnih medijev in pomen učinkovitega upravljanja odnosov z različnimi javnostmi kot del poslovne funkcije
Vsebina predmeta
- Uvod v medijsko krajino
• Opredelitev sodobnih medijev
• Značilnosti, prednosti in pomanjkljivosti posameznih vrst medijev
• Spremenjena vloga načrtovanja, porabnika in medijev
- Ključni dejavniki odnosa med mediji in javnostmi
• Lastništvo medijev in profitna usmerjenost
• Tehnološke spremembe
• Nove medijske vsebine in viri informacij
• Komercialna politika medijev
- Orodja in instrumenti komuniciranja z javnostmi
• ugled podjetja in komunikacijska strategija
• lobiranje in njegova orodja
• sodelovanje z zunanjimi PR strokovnjaki
- Etični vidiki odnosov z javnostmi in lobiranja
• transparentnost komuniciranja
Oblike dela
• Frontalna oblika poučevanja
• Samostojno delo študentov
Metode dela
• Razlaga
• Razgovor/izmenjava mnenj
• Predstavitve seminarskih nalog
Sistem ocenjevanja in kriterij
• Preverjanje znanja je sestavljeno iz: seminarske naloge (30% uteži v skupni oceni) in pisnega izpita (70% uteži).
• Ne glede na izračun z upoštevanjem posameznih uteži, mora biti za skupno pozitivno oceno najprej pozitivna ocena zaključnega izpita.
Obvezna literatura
- Kotler, Philip, Armstrong, Gary, Harker, Miachael, Brennan, Ross. 2015. Marketing. An Introduction. Edinburgh: Pearson Education Limited.
- Tuškej, Mitja. 2019. Hokus pokus Fokus. Ljubljana, Medijski partner.
Dodatna študijska literatura
• Fornazarič, M., »Model of Media Spend Structure in Transition Economy«, magistrsko delo, Bled, 2006.
• Makarovič, M., Ročevič, B. Ethnicity and mass media in Slovenia, V. Genov, N. (ur), Ethnicity and mass media in south eastern Europe, London:Global, 2006, str. 173-196 (samostojno poglavje v znanstveni monografiji).
Govorilne ure
- Pred in po predavanjih
- Po dogovoru