Ime predmeta: | E-storitve |
Semester izvedbe: | 3. semester (jesenski) |
Tip predmeta: | Izbirni |
Kreditne točke: | 6 KT |
Študijski program: | Poslovne vede (MAG) |
Primarni jezik izvedbe: | slovenski jezik |
Soizvajalec predmeta: |
Lesjak, Benjamin
|
Uvod
Predmet se bo izvajal v slovenskem jeziku in je izbirni predmet skladno z uradno potrjenim učnim načrtom na podiplomskem programu Poslovne vede.
Predpogoji za vključitev v delo pri predmetu
Študentje morajo imeti zadostno znanje slovenskega jezika, da se lahko sporazumevajo s predavatelji in študenti, da lahko sledijo predavanjem ter da lahko razumejo študijske materiale. Opcijsko se lahko predmet predava tudi v angleščini.
Cilji
- Pridobiti napredna znanja o delovanju in zakonitostih interneta za poslovanje;
- Pridobiti napredna znanja o e-poslovanju, njegovem načrtovanju, uvajanju, uporabi in razvoju.
- Zasnovati, izdelati in predstaviti prototipno rešitev (e-storitev) s področja e-poslovanja potencialnim vlagateljem.
Kompetence
- Sposobnost napredne uporabe informacijske tehnologije za uvedbo in uporabo e-poslovanja;
- Sposobnost zavedanja, odzivanja in načrtovanja razvoja e-poslovanja v poslovnem okolju;
- Organizacijske in komunikacijske spretnosti s področja e-poslovanja v poslovnem okolju;
- Veščine za komuniciranje s strokovnjaki in drugimi deležniki e-poslovanja;
- Sposobnost zaznavanja razvoja tehnologije in storitev e-poslovanja.
- Sposobnost razumevanja odnosov med posamezniki pri uvajanju in razvoju e-storitev;
- Sposobnost predvidevanja, zaznavanja in reševanja problemov ter izzivov v povezavi z varnostnimi, družbenimi in pravnimi vidiki pri uvajanju in razvoju e-storitev.
Učni izidi
Ko bo opravil izpit, bo študent:
- sposoben razumeti ustroj in pomen e-poslovanja in e-storitev;
- usposobljen za komuniciranje s strokovnjaki s področja e-poslovanja;
- sposoben načrtovati in aktivno sodelovati pri projektih uvajanja e-storitev;
- sposoben zasnovati, izdelati, upravljati izbrano prototipno rešitev (e-storitev);
- sposoben predstaviti izbrano prototipno rešitev (e-storitev) bodočim vlagateljem;
- sposoben prepoznati pomen uvajanja in razvoja e-storitev za dvig konkurenčnosti organizacije;
- sposoben prepoznati pomen uvajanja in razvoja e-storitev za posameznike;
- sposoben prepoznati in reševati probleme pri načrtovanju, uvajanju in upravljanju prototipne rešitve (e-storitve).
Vsebina predmeta
- Koncepti, osnovni pojmi in utemeljenost e-poslovanja in e-storitev;
- Vrste, oblike, modeli in uporaba e-storitev;
- Pregled e-storitev na izbranih področjih;
- Vpliv informacijske infrastrukture in tehnologije ter njenega razvoja na razvoj e-storitev;
- Uvajanje, razvojne usmeritve in upravljanje e-storitev;
- Vpliv e-storitev na organizacije in zagotavljanje konkurenčnosti (vidik organizacije, države, čezmejne e-regije);
- Vpliv e-storitev na življenje posameznika (e-vključenost, e-sodelovanje, e-demokracija);
- Izbrana okolja razvoja e-storitev;
- Varnostni, družbeni in pravni vidiki uvajanja in upravljanja e-storitev.
Oblike in metode dela
- Frontalno predavanje;
- Razprava;
- Predstavitve seminarskih nalog;
- Predstavitve gostov iz prakse;
- Drugo delo (študijski obisk, konzultacije v zvezi s pripravo seminarske naloge).
Sistem ocenjevanja in kriteriji
- Preverjanje znanja je sestavljeno iz: seminarske naloge (40%), ocene sodelovanje pri predmetu (20%) in pisnega izpita (40%);
- Ne glede na izračun z upoštevanjem posameznih deležev, mora biti za skupno pozitivno oceno najprej pozitivna ocena zaključnega izpita.
Obvezna literatura
- Turban et al (2015): Electronic Commerce: A Managerial and Social Networks Perspective - Eighth Edition (izbrana poglavja)
- Izbrani referati in članki
- Uporaba spletnih strani
- Prosojnice s predavanj
Priporočena dodatna literatura
- Turban et al (2016): Social Commerce: Marketing, Technology and Management (izbrana poglavja)
Govorilne ure
- Pred in po predavanjih
- Po dogovoru